21 септември 2009

Парадокс

Защо не обичам Ларс фон Трир? Защото още преди да е обявил заглавието на следващия си филм, и виртуално-реалните ширини се пълнят със слюнка, от която той със сигурност се вдъхновява. Хиляди невинни души се втурват да обясняват как съществуват филми, които не са за забавление, а десетки хиляди им отговарят, че не е "арт" да провокираш безцелно, без никой да те разбира. Самият Трир е виновен за тези коментари, защото добре знае, че на всяка провокация ще отговорят и първите няколко хиляди, и вторите няколко десетки хиляди. А дали тази провокация трябва да означава нещо или не - това никога няма да разберем.

Защо обичам Ларс фон Трир? Защото и аз, макар да си въобразявам, че съм старо куче относно филмите и провокациите, се улавям в капаните му. И аз искам да го напсувам в първите десет минути след финалните надписи. И то толкова цветисто, че дори като почна да събирам символите и посланията и да им се радвам все повече, пак не мога да се примиря с онова, което съм видял. А щом губя контрол толкова бързо, значи съм пуснал. Щом съм пуснал, значи не мога да не призная класата.

Не гледайте Антихрист. След което кажете как е минало.

5 коментара:

  1. И до ден днешен на Трир съм гледал само "Европа".
    И до ден днешен горният присъства в личния ми топ 20 на 90-те.

    Ще ми се да можех по-лесно и по-често да преглъщам собствения си снобизъм...

    Уви, колкото и да ми е неприятно да го призная, оказва се, че буцата е прекалено голяма, а гърлото ми - прекалено тясно. ;)

    ОтговорИзтриване
  2. а, ти изприпкай до киното /понеже си истински киноман, а не замундист/ и виж антихриста, като излезе - мисля, че ще те очарова с комбинацията от шок тип одишон/импринт + визията тип зеркало/носталгия. :) Може да предадеш същото и на снобизма ти, той ще ме разбере. :))

    ОтговорИзтриване
  3. Сега погледнах и видях, че участва и любимецът ми Уилям Дефо!!
    Сигурно ше се прежалАм...

    ОтговорИзтриване
  4. aхехе. пак се оказва, че онова сляпо разчитане в "правилния" избор който взимат любимите ни актьори подхлъзва страшно :)

    и аз така гледах "Mirrors" с аргументацията че участва Съдърленд, начин ще е нещо като 24.. да бе :)

    ОтговорИзтриване
  5. Бих препоръчал "Antichrist" единствено на себе си; да, беше добре.

    ОтговорИзтриване